דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפחד מהצלחה 

מאת    [ 27/11/2012 ]

מילים במאמר: 450   [ נצפה 1928 פעמים ]

" כאבי גדילה חזקים כל כך עד שנדמה שזה ההפך הגמור" מודל הספירל

לפעמים אנחנו בוחרים בחירה אמיצה, להיכנס לאזור חוסר הנוחות שלנו וזאת מתוך אמונה שאספנו מספיק כוחות בשביל לעבור גם דרך מנהרות ולא רק על שבילים ודרכים מוכרות. ברור לנו גם שאם אנחנו רוצים  לגדול עוד אנחנו חייבים לעבור באזורים עקלקלים ומורכבים.

הידיעה לא מונעת מאיתנו להיכנס ישר ל"שטח האש" , להיכנס פנימה לתוך אותה המערה שההליכה בה היא לא טבעית, לא קלה ובטח לא נוחה.

בידיעה שהניסיון והאינסטינקטים יעזרו לנו לעבור אותה בבטחה, גם אם יש סימני שאלה לגבי "מה בדיוק קורם שם בפנים.. ואיך זה בדיוק יהיה.. ?!"

תוך כדי ההליכה מתגלה גומחה, נהר מים קטן, סוג של מערה בתוך מערה, החשיכה יורדת מייד! ללא הודעה או הכנה מראש! לח, רטוב, קר, וכואב בעיקר.

את הירידה הפתאומית הזו אי אפשר היה לצפות מראש, ולא בגלל הקושי הפיסי או חוסר המודעות, אלא בגלל שנחשף עצב מחדש, בצורת גומחה של רגש קשה אשר התעטף טוב טוב עם השנים, ובגלל שלא היתה בו תנועה וזרימה הוא הפך דלקתי.

הנגיעה, הכניסה, ההמצאות בתוכו מזכיר  מתזכר ומעיר את אותו מקום, ומשתק כל פינה טובה בגוף.

האינסטינקט הוא לקפוא או פשוט לברוח רחוק ומהר ככל האפשר.

אבל המיינד כבר יודע שזה מניפולציה של הרגש, והוא מחזיר מלחמה חזרה.    לא בכוח, אלא בהפנמה. נותן לכאב הזה לחלחל לכל חלק בגוף, לתוך כל חלקיק תא פנימה , הוא מתמלא ללא שליטה אט אט עד אפס מקום.

ואז כשהוא "יושב" טוב בכל זכרון, רגש, מגע, תחושה, הוא יכול ליצור טרנספורמציה, להמיר את עצמו , לכוח חדש. אותו כוח ממית לכאורה ההופך לכוח החיים עצמו, חדש טהור ונקי המקפיץ אותנו מעבר לגומחה, מעבר למערה, מעבר לארץ הידועה, שם גבוה לפסגה חדשה.  משם נוכל לראות מראות חדשים ולנשום אוויר של מלאכים.

כי לא רק ההם למעלה זכאים לאושר. אלא ובעיקר אנחנו פה למטה, הלומדים באומץ לפצוע את עצמינו בגלדים הקודמים ולהבריא את עצמינו מחדש שוב ושוב.  

מקור: מודל הספירל.

"הצורך שלנו בבטחון מהקבוצה בכדי לקבל תחושת כח נקרא- "אנרגיה שבטית" והוא מתבטא בצורך שלנו בהיגיון , בסדר, במבנה .האנרגיה השבטית  מכוונת  אותנו בזמן ובמרחב ולחמשת החושים שלנו. בתור ילדים אנו קולטים ולומדים על העולם הפיסי דרך חמשת החושים שלנו.... אנרגיה שבטית מתקשה לפרש את החיים שלנו בצורה סמלית. משום שחמשת החושים שלנו מעניקים לנו תפיסות מילוליות וגורמים לנו לקלוט דברים כפשוטם. רק כאשר אנו מתבגרים יותר, אנו מסוגלים לחפש את המשמעות הסמלית של אירועים ומערכות יחסים, ה"שבטים" שלנו מציגים בפנינו את החיים "בעולם".אנו יורשים מהשבטים שלנו את הגישות שלהם לקבוצות דתיות, אתניות וגזעניות אחרות. השבטים שלנו ?מפעילים? את הליכי החשיבה שלנו. האמונות השבטיות שאנו יורשים הן שילוב של אמת ובדיה. הכוח הרוחני שלנו צומח כאשר אנו מסוגלים לראות מעבר לסתירות, שקיימות בתורה השבטית, ולחפש רמה עמוקה יותר של אמת."

שירן רז . יועצת לאנשים פרטיים באתגרי החיים ולאנשי עסקים ופוליטיקאים בישראל ומחוצה לה, מלמדת את מודל הספירל (פרי פיתוחה) ביחידים ובקבוצות.  מעבירה סדנאות והרצאות לחברות וארגונים, בהכוונה לקראת מנהיגות מצליחה.   בעברה שימשה ככלכלנית ומנהלת כספים בארגונים מובילים. הפעילות מרתקת מעניינת ונוגעת בנושאים רלוונטיים. הפעילויות מועברות בארץ ובחו"ל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב